<$BlogRSDURL$>

08 november 2004

Dit keer was het een wel heel lange dag. 's Ochtends om half acht weg omdat op de A1 een spitsstrook aangelegd wordt. Om 9 uur ben ik op de school en krijg ik een uur theorie over ADF, VOR, ILS QDM, radialen, TO/FROM indicaties etc... Vervolgens de Frasca in voor wederom flink wat oefeningen. Om 11 uur zijn we klaar. De 5 uur Frasca zitten er nu op en vanmiddag ga ik eindelijk weer vliegen. Nog even de vluchtvoorbereiding doen en om 1 uur naar de kist. Niet dus. Het plenst van hier tot Tokio. Tijd dus om nog even wat theorie door te nemen. Om half drie kan ik dan eindelijk instappen. Samen met de instructeur eerst twee rondjes vliegen, dan heeft hij het wel gezien en mag ik alleen. Jippie, lekker vliegen, mooie zonsondergang, rustig weer, wel veel verkeer dus goed uitkijken. Landingen gaan ok, eindelijk land ik precies op de drempel, behalve de laatste, een vette driepunter haha. Gevaarlijk is het gelukkig niet en ik kom netjes op tijd tot stilstand.
Morgen: examen Airlaw en Operational Procedures, 75 minuten heb ik daarvoor. De rest van de dag lekker vrij. Wish me luck!
A.s. zaterdag: solo airwork, dus rondjes draaien, stallen, noodlandingen e.d. in mijn eentje. Nog even alle procedures goed doornemen, als je het maar vaak genoeg ziet vergeet je het nooit meer.
Daarna: navigeren dus dan gaan we echt ergens naar toe. Dan begint het er een beetje op te lijken jawel!
Snel nog even de lichtsignalen in mijn hoofd stampen!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

The WeatherPixie