<$BlogRSDURL$>

24 oktober 2004

Toch nog een een blogje. Gisteren was de GEO net teruggekeerd uit Frankrijk. Het weer was echter te slecht (qua bewolking) om sololandingen te maken dus gingen we weer de Frasca in. Eerst een korte herhaling van vorige keer. Daarna o.m. het homen naar een ADF baken bij Groningen en het tracken van een radiaal naar het EEL (112.4) baken op vliegveld Eelde. Ook werd ik op een bepaalde plek neergezet en moest aan de hand van de VOR bepalen in welk quadrant ik mij bevond. Eitje allemaal want dit het ik in FS al zo vaak geprobeerd. Verder werden er ook storingen gesimuleerd zoals het uitvallen van het vacuumsysteem zodat de horizon en het gyrokompas het niet meer deden. Vervolgens m.b.v. de stopwatch een rate 1 turn vliegen (180 graden bocht waar je 1 minuut over doet) en dan kijken of je inderdaad van west naar oost bent gedraaid. (Dit doe je door de aanwijzingen van andere instrumenten te combineren waardoor je toch nog een idee hebt waar je heen gaat) Verder ook hoogtewisselingen en bochten zonder deze instrumenten terwijl de instructeur natuurlijk blijft doorpraten om je af te leiden en je zo de grond in te boren. Ha, dat ging dus mooi niet door. 1 keer zat ik teveel met het gas te prutsen en liet ik de bankangle wat teveel oplopen maar had het snel genoeg weer onder controle. Volgens de instructeur was ik al veel verder dan menig IFR vlieger in zijn tweede les en stond het beoordelingsformulier vol met vinkjes bij 'Above standard'. Hopen dat het volgende keer een beetje lekker weer wordt want ik heb ondertussen alweer bijna een maand niet gevlogen dus het wordt weer tijd! Zoniet, dan moet ik in ieder geval nog 2,5 uur op de Frasca en gaan we ook ILS-approaches vliegen.

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

The WeatherPixie