25 september 2004
Heb ik ff lekker gevlogen vandaag! Het weer was prima, weinig wind, goed zicht, wolken lekker hoog. Tijd voor het onderdeel sololandingen maken dus. Eerst even met mijn instructeur 3 circuitjes om te kijken of ik het allemaal nog wel een beetje snap, ook wat vragen over wat je doet als de motor uitvalt, de cabine in brand staat e.d. Vervolgens lekker vliegen. Alle landingen gaan lekker dus na 3 rondjes stapt hij uit en moet ik alleen. Geweldig! Lekker rondjes vliegen in mijn eentje. Elke landing gaat prima, netjes geflared, soms wat ver op de baan maar ok, je kan niet alles hebben.
Nu stonden mijn broer, zijn vriendin en mijn kleine neefje van bijna 5 maanden langs de baan te filmen. Hier komt dus nog wel even een filmje van binnenkort. Ook leuk, ik heb de GPS laten meelopen en de circuits laten loggen, zie hier het resultaat. Ik snap alleen de hoogteprofielen niet echt, ten eerste zijn ze allemaal te laag terwijl ik toch echt ongeveer 717 voet vloog en de laatste twee zijn wel heel curieus, zo heb ik dus echt niet gevlogen. Wellicht dat de positie (de stoel naast me) niet genoeg zicht geeft op voldoende satellieten, ik heb gemerkt dat dit voornamelijk invloed heeft op de gemeten hoogte.
Overigens, het driehoekje met 263 ernaast is de kerktoren van Twello en dat ronde ding met 391 (kHz) het NDB (Non Directonial Beacon) TGE. Deze staat aan de andere kant van de A50 (deze autobaan loopt net links parallel van het crosswindleg)
Best grappig om je eigen verrichtingen zo terug zien. Ik had nog wel de hele dag door willen vliegen... Het ging op een gegeven moment zo lekker dat ik op base vergat te dalen. Ik kijk naar links, zie de baan veel te ver onder me, woeha, gas eraf flaps 30, naarbeneden met die bak en net nog netjes op de drempel, glijlanding van 700 wordt dat normaal gesproken genoemd....
Volgende les: voorzorgslandingen in het laagvlieggebied bij Zutphen.
Zojuist binnengekomen: een klein filmpje met het nodige vliegwerk op Teuge en natuurlijk de volgende generatie piloot (bijna 5 maanden)
Nu stonden mijn broer, zijn vriendin en mijn kleine neefje van bijna 5 maanden langs de baan te filmen. Hier komt dus nog wel even een filmje van binnenkort. Ook leuk, ik heb de GPS laten meelopen en de circuits laten loggen, zie hier het resultaat. Ik snap alleen de hoogteprofielen niet echt, ten eerste zijn ze allemaal te laag terwijl ik toch echt ongeveer 717 voet vloog en de laatste twee zijn wel heel curieus, zo heb ik dus echt niet gevlogen. Wellicht dat de positie (de stoel naast me) niet genoeg zicht geeft op voldoende satellieten, ik heb gemerkt dat dit voornamelijk invloed heeft op de gemeten hoogte.
Overigens, het driehoekje met 263 ernaast is de kerktoren van Twello en dat ronde ding met 391 (kHz) het NDB (Non Directonial Beacon) TGE. Deze staat aan de andere kant van de A50 (deze autobaan loopt net links parallel van het crosswindleg)
Best grappig om je eigen verrichtingen zo terug zien. Ik had nog wel de hele dag door willen vliegen... Het ging op een gegeven moment zo lekker dat ik op base vergat te dalen. Ik kijk naar links, zie de baan veel te ver onder me, woeha, gas eraf flaps 30, naarbeneden met die bak en net nog netjes op de drempel, glijlanding van 700 wordt dat normaal gesproken genoemd....
Volgende les: voorzorgslandingen in het laagvlieggebied bij Zutphen.
Zojuist binnengekomen: een klein filmpje met het nodige vliegwerk op Teuge en natuurlijk de volgende generatie piloot (bijna 5 maanden)
Comments:
Een reactie posten