05 september 2004
De vakantie zit er weer op. Ik ben even een weekje naar Turkije geweest om lekker met een boot te gaan varen. Uiteraard met het vliegtuig erheen, in dit geval een Airbus A300 van Fly Air. Nooit geweten dat die apparaten zo groot zijn, acht stoelen naast elkaar met 2 gangpaden, totaal zo'n 300 man kunnen erin. Hier een fototje van het apparaat. De flaps zijn nogal ongewoon vind ikzelf, Bij Boeing gaan ze naar achter en naar beneden, bij deze vrijwel alleen naar achteren.
Het vluchtje naar Bodrum ging voorspoedig, alleen 30 minuten vertraging gehad op Schiphol omdat we op de buffer stonden (niet bij een gate) en dan moeten schijnbaar alle passagiers (uit Eindhoven) en de baggage eruit, vervolgens alles er weer in en een nieuwe Weight & Balance en Loadsheet maken. Waarom weet ik niet. Vertrokken vanaf de 18L en met een arnem-departure op weg naar Bodrum alwaar ik nog net tijd heb om de zonsondergang te fotograferen.
In Turkije had ik een plaats gereserveerd op een zgn. Gulet, een zeilboot die niet zeilt. Er staan wel masten op maar er zit totaal geen beslag op zo'n schip, geen lieren, vallen, blokken etc... Wel zit er een hele dikke dieselmotor in met het geluid van een flinke vrachtwagen met turbofluit.
Met zo'n boot komt je natuurlijk op allerlei plekken zoals dit 'overvolle' strand.
Zaterdagochtend vertrekt het vliegtuig om 5:25. Fijne tijd :-( Tijd voor een nachtfototje:
Ik word dus om half twee opgehaald bij de boot, om twee uur het busje in om andere mensen op te halen, vervolgens overstappen in een grote bus die niet in Bodrum kan komen en dan naar het vliegveld. Omdat het allemaal goed geregeld is kost dit eigenlijk weinig tijd en zijn we ruim 2 uur voor vertrek op het vliegveld. Nog even voor 5 euro!!! een klein zakje M&M's gehaald en dan weer terug, nu via Eindhoven. Begin langzamerhand een beetje in te storten en de stop op Eindhoven begint een beetje irritant te worden omdat de passagiers (133) mondjesmaat uit de terminal komen lopen en op het platform nog even uitgebreid gaan lopen zwaaien en foto's maken. Daar zit je niet op te wachten als je 26 uur wakker bent. Na een klein half uurtje zijn we vanaf baan 22 op EHEH via een ?Peser? approach naar de 18L op EHAM geleidt waar we rond 10:00 landen. Douane door, tas halen, treinkaartje kopen, 3 minuten wachten, 40 minuten met de trein, broodje en jus eten op station, taxi pakken en om 12:00 ben ik weer thuis. Beentjes op de bank en 6 uur later ben ik weer wakker, op naar het terras!
Eindelijk thuis:
Het vluchtje naar Bodrum ging voorspoedig, alleen 30 minuten vertraging gehad op Schiphol omdat we op de buffer stonden (niet bij een gate) en dan moeten schijnbaar alle passagiers (uit Eindhoven) en de baggage eruit, vervolgens alles er weer in en een nieuwe Weight & Balance en Loadsheet maken. Waarom weet ik niet. Vertrokken vanaf de 18L en met een arnem-departure op weg naar Bodrum alwaar ik nog net tijd heb om de zonsondergang te fotograferen.
In Turkije had ik een plaats gereserveerd op een zgn. Gulet, een zeilboot die niet zeilt. Er staan wel masten op maar er zit totaal geen beslag op zo'n schip, geen lieren, vallen, blokken etc... Wel zit er een hele dikke dieselmotor in met het geluid van een flinke vrachtwagen met turbofluit.
Met zo'n boot komt je natuurlijk op allerlei plekken zoals dit 'overvolle' strand.
Zaterdagochtend vertrekt het vliegtuig om 5:25. Fijne tijd :-( Tijd voor een nachtfototje:
Ik word dus om half twee opgehaald bij de boot, om twee uur het busje in om andere mensen op te halen, vervolgens overstappen in een grote bus die niet in Bodrum kan komen en dan naar het vliegveld. Omdat het allemaal goed geregeld is kost dit eigenlijk weinig tijd en zijn we ruim 2 uur voor vertrek op het vliegveld. Nog even voor 5 euro!!! een klein zakje M&M's gehaald en dan weer terug, nu via Eindhoven. Begin langzamerhand een beetje in te storten en de stop op Eindhoven begint een beetje irritant te worden omdat de passagiers (133) mondjesmaat uit de terminal komen lopen en op het platform nog even uitgebreid gaan lopen zwaaien en foto's maken. Daar zit je niet op te wachten als je 26 uur wakker bent. Na een klein half uurtje zijn we vanaf baan 22 op EHEH via een ?Peser? approach naar de 18L op EHAM geleidt waar we rond 10:00 landen. Douane door, tas halen, treinkaartje kopen, 3 minuten wachten, 40 minuten met de trein, broodje en jus eten op station, taxi pakken en om 12:00 ben ik weer thuis. Beentjes op de bank en 6 uur later ben ik weer wakker, op naar het terras!
Eindelijk thuis:
Comments:
Een reactie posten