<$BlogRSDURL$>

24 augustus 2004

Zo, gisteren wederom een leuk vluchtje gemaakt. Het weer leek niet echt goed maar het was superstrak bovenin, geen trilling te voelen. Ook wel eens lekker na al dat gestuiter van de afgelopen tijd. Tijd voor noodlandingen dus. Stijgen naar 2500 voet, checks doen, veld uitzoeken wat bij voorkeur van gras is, in de wind ligt, zonder koeien, paarden of ander gespuis en zonder bomen in de aanvliegroute. In het laagvlieggebied bij Zutphen is wat dat betreft best wel wat te vinden, zeker langs de IJssel. Alleen dat vliegtuig he, vanwege die vette motor is het ding niet naar beneden te krijgen. Je daalt met 200 voet/min met het gas helemaal dicht, het lijkt wel een zweefvliegtuig. Uiteindelijk met wat 360's en geslinger kom ik nog best aardig uit, 30 meter boven een weiland vliegen is best wel laag!
Verder nog wat bovenwerk gedaan, steile bochten, stalls, approach to stall. Ging best goed behalve het feit dat ik de inside- en outside checks een beetje kwijt was na 3 maanden circuitjes vliegen.
Ook leuk, van een 65 knopen glijvlucht naar een 65 knopen plankgas klimvlucht, enig idee hoe steil je dan omhoog gaat?
Vervolgens een normale landing, twee glijlandingen van 700 voet (bij de eerste kwam ik veel te ver), en een glijlanding vanaf 1000 voet. Ook deze iets te ver maar met flaps 30 op 1/3 van de baan terecht gekomen. Veilig was het allemaal wel en dat is toch het belangrijkste. Ook het landen gaat per les beter, de truc is gewoon om tijdens het afvangen naar het eind van de baan te kijken en niet naar de grond vlak voor je. Als je dat doet lukt het best.
Morgen weeeeeeeeer een les :-) Een uur lang solo circuitvliegen met alle soorten landingen daarin verstopt. Ik hoop dat het weer een beetje meezit!

Zutphen


Zutphen van een andere kant

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

The WeatherPixie