12 juli 2004
Na lange tijd maar weer eens naar Schiphol geweest om een beetje vliegtuigjes te gaan kijken. Ik moest van mijn instructeur veel landingen gaan bekijken dus waar kan je dat beter doen dan daar. Natuurlijk komt er weer veel moois voorbij zoals deze 747-400, blijft indrukwekkend om dat voorbij te zien razen!
Wat mij betreft een van de mooiste verkeersvliegtuigen die er bestaan: De Boeing 767. Alles klopt gewoon, alle verhoudingen, grootte, etc... Helaas nog nooit in gezeten...
Hier heb ik al wel vaak ingezeten, de Boeing 737-800. Niet in die van Transavia maar van KLM en Pegasus Airlines, de laatste met winglets.
Dit was de laatste vlucht met zo'n 737-800, van Dalaman naar Amsterdam, dit is ergens boven Griekenland:
De Rekken Alpha arrival via Oskur (kruizing A28/A50 onder Zwolle) naar Artip (bij Lelystad), rechtboven in beeld Harderwijk:
Radarvectors voor runway 36R. De rivier heet de Eem en loopt door Amersfoort waar ik woon, het meer heet, hoe kan het ook anders, het Eemmeer! We vliegen dus in zuidelijke richting om via Alphen a/d/ Rijn over baken NV naar de 36R te vliegen.
Maar voorlopig houd ik het nog maar even bij deze, de oude vertrouwde PH-GEO. Daarna misschien de kist die erachter staat, een Cessna 182RG met 230 pk en een constant speed propellor. Loopt 149 knopen max, das anderhalf keer zo hard als de GEO! De turboversie loopt nog harder: 175 knopen.

Wat mij betreft een van de mooiste verkeersvliegtuigen die er bestaan: De Boeing 767. Alles klopt gewoon, alle verhoudingen, grootte, etc... Helaas nog nooit in gezeten...
Hier heb ik al wel vaak ingezeten, de Boeing 737-800. Niet in die van Transavia maar van KLM en Pegasus Airlines, de laatste met winglets.
Dit was de laatste vlucht met zo'n 737-800, van Dalaman naar Amsterdam, dit is ergens boven Griekenland:
De Rekken Alpha arrival via Oskur (kruizing A28/A50 onder Zwolle) naar Artip (bij Lelystad), rechtboven in beeld Harderwijk:
Radarvectors voor runway 36R. De rivier heet de Eem en loopt door Amersfoort waar ik woon, het meer heet, hoe kan het ook anders, het Eemmeer! We vliegen dus in zuidelijke richting om via Alphen a/d/ Rijn over baken NV naar de 36R te vliegen.
Maar voorlopig houd ik het nog maar even bij deze, de oude vertrouwde PH-GEO. Daarna misschien de kist die erachter staat, een Cessna 182RG met 230 pk en een constant speed propellor. Loopt 149 knopen max, das anderhalf keer zo hard als de GEO! De turboversie loopt nog harder: 175 knopen.

Comments:
Een reactie posten