<$BlogRSDURL$>

24 mei 2004

Weer een uurtje crosswindlanden met 15 knopen dwars op de baan! Spektakel dus en misschien wel iets te veel. Landing nr. 7 van de 9 was iets te spektaculair, nl. we landen netjes, rechterwiel eerst, daarna linkerwiel en daarna neuswiel. Vervolgens een enorme windvlaag waardoor de rechtervleugel van de grond komt. We rijden met 40 knopen schuin links voorovergedoken over de baan, met de prop net niet de grond rakend. Met een flinke stuurcorrectie komt het rechterwiel weer op de begane grond terecht en wordt het hoog tijd vol gas te geven, WOEHAA! Voor de rest een leuke vliegles, instrumenten werden afgeplakt met een A4-tje omdat ik er teveel op zit te kijken. Ik stuur de kist redelijk netjes het circuit door, draai op de juiste punten met de juiste snelheid en hoogte. Nu is ook de radiotelefonie aan de buurt en moet ik zelf de calls doen (Papa Echo Oscar is on downwind 27 for touch and go) Ook heb ik het plaatje aardig in mijn hoofd of ik te hoog of te laag zit op final en wanneer ik moet indraaien. Hopelijk is er de volgende keer niet zo veel wind en kan ik eindelijk een volledig zelf uitgevoerde landing gaan maken. Ook is er al een aankondiging gemaakt voor mijn pre-solo check, een soort examen waarin ze kijken of je een solo-vlucht kan gaan maken.

En niet vergeten: tegen de wind in sturen na de landing om al te spectaculaire effecten te vermijden!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

The WeatherPixie