<$BlogRSDURL$>

24 april 2006

En weer een vlucht! Naar Rotterdam om precies te zijn. Althans, dat was de bedoeling. De bewolking hing nogal laag en op 600 voet (boven zeeniveau) over de Veluwe crossen (die vaak al 200 voet hoog is, dus netto 400 voet boven de grond), das best laag. Uitwijken dus (dat was toch al de bedoeling omdat het een voorbereiding op mijn examenvlucht is). Zonder enige voorbereiding dus richting Stadlohn (EDLS) in Duitsland. Koersje in de kaart plotten, afstand meten, windcorrectie erop toepassen er hupsakee, daar gaan we. Koers 120, 35 mijl, 110 knopen, das 20 minuten vliegen dus. Na wat gezoek kwam het veld in zicht, 2 circuits gevlogen en meteen weer terug.

Toen ging het een beetje mis. Door al het gedraai week het gyrokompas 30 af. Even niet gezien, en dan kom je heel ergens anders uit. Neede wordt voor Ruurlo aangezien en Borculo voor Lochem. Heel fijn dus. Uiteindelijk toch de goeie weg teruggevonden want het echte Lochem herkende ik wel. Vervolgens een approach to stall in landingsconfiguratie en drie steile bochten. De steile bochten gingen ook niet helemaal zoals het moest, ik zat teveel op de hoogtemeter te kijken.

Op naar het laagvlieggebied bij Zutphen. Noodlanding, hehe, die ging wel goed. Vervolgens het circuit van Teuge in voor een flapless landing, ging helemaal niet verkeerd. Nog een rondje met een normale landing met full stop, deze ging ook prima.

Alles bij elkaar gaat het dus de goede kant op maar een lesje erbij is nog wel noodzakelijk. Naar Bremen de volgende keer, weer uitwijken, bovenwerk, en een paar circuits. Hopen dat alles dan wel goed gaat en dat ik niet verdwaal...

De Groeten!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

The WeatherPixie